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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Mer 17 Sep - 12:34
normalement, la gammes entière passe en plastique pour les nouvelles figs.
pour les anciennes, d’après les rumeurs c'est les gorgones et les incubes qui passent en plastique (aucune infos sur le reste )
Malthus Conseil Suprême
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Ven 19 Sep - 21:59
Un schéma qui change:
Spoiler:
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Si tu mets de l'eau dans un vase elle devient le vase. Si tu met de l'eau dans une tasse elle devient la tasse. L'eau peut couler. L'eau peut se briser. Sois comme l'eau mon ami. Bruce Lee.
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Ven 19 Sep - 22:10
...crade mais classe le côté écorché vif!
si je pouvais me permettre une blague à froid: "c'est ce qu'on appelle de la chair à canon!"^^
giamargos Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Sam 20 Sep - 22:23
Voici la première de couverture du nouveau codex
Shas'o shien Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Dim 21 Sep - 22:06
...
Meilleure couverture depuis le sanguinaire du dex DDC.
Par contre les horreurs ou je sais pas quelle est cette abomination sans peau, m'ont fait frissonner ! ^^'
Drik Mentor Kroot
Nombre de messages : 135 Date d'inscription : 08/04/2008
Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 22 Sep - 8:38
La couverture du codex est juste sublime <3
Gyem Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Mar 23 Sep - 15:13
kaotik tang Chien Kroot
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Mar 23 Sep - 19:40
ouaaaaaaaaaaaaaaah ça déchiiiiiiiiire!!!
O'Shaslan Membre du Conseil
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Mar 23 Sep - 22:00
kaotik tang a écrit:
ouaaaaaaaaaaaaaaah ça déchiiiiiiiiire!!!
Bordel y'était temps. On l'attend depuis un bout ce bestiau.
Bien hâte de le lire ce dex moi.
_________________ - Greater Good, Greater Bad, I'm the one with the twin linked fusion blasters.
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Gyem Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Jeu 25 Sep - 3:02
Faiet a écrit:
via Inkub from the Faeit 212 comment section Directly from WD, following weapons are mentioned in context of Voidravens: Void lances Dark scythes void mine darklight weapons 10 IG killed by void mine
Additionally: Shatterfield missiles (cone-shaped ones) Implosion missiles (barbed ones) Void mine have option to be mounted lowered or stowed beneath the hull.
from earlier today. via Archibald_TK A few things I remember from reading the WD: - The Voidraven carry a very massive bomb underbelly (biomechanical looking) that can be put on the model in a secure position or in an "about to be dropped" one. - The rules for the bomb are probably different than before as it manages to wipe out a 10 men IG squad. - The alternate weapons on the Voidraven are the DE variant of the Eldar Wraithguard ones. At first I thought it would be a blast version like the one on the Eldar plane but a single Voidraven managed to wipe out an unit of Scion (10 men if I'm not mistaken) so they may be templates instead. - Multiple kind of missiles are mentioned, I think at least the Implosion one and the Cold/Heat one. - Only 15 IG are still alive at the end of the battle report.
Après les Riptides / Wraithknight / Wyvern / Dreadknight, voici le nouvel OP pour que ça vende ^^
Shas'o shien Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Jeu 25 Sep - 19:47
Pourquoi ça m'étonne même pas ?
C'est le Voidraven c'est bien ça l'unité prometteuse ?
Gyem Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Ven 26 Sep - 16:32
Citation :
Week 3, Pre order on the 4th : -Plastic archon, multiple options from what I've seen so far, I've seen a lot of bitz I've never seen before on any other kit. I know kabalites or wyches won't be updated, meaning those bitz can only come with the archon. -new succubus, if you check the picture you can see a succubus with the same seapons as the old one, the same arms, but everything else is different. Now plastic or finecast, unsure. This could also be a conversion, however I know for a fact a new Succubus will be released. - third big release: you can get very excited for this one: Vect + Dais 0 pictures yet, 0 clue what it will look like, I'm expecting something extremely awesome. Vect is a lord of war btw.
Gyem Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Sam 27 Sep - 2:23
Citation :
via an anonymous source on Faeit 212 Just a correction of that german info on the last article, vehicles do not have an option of taking flickerfield apart from the Venom which comes equipped with it. Night shields though gives them stealth.
Some more good news, Raiders, venoms and ravagers now have deep strike included in their profile.! Wyches can take 3 special melee weapons if it's at least 10 models.
Lelith and Drazhar have Rampage. Unfortunately there's no Lord of War at all
To compensate for that bad news here's something interesting. Real Space Raider Detachment: 1 HQ 2 Troops 1 Fast attack are compulsory, but you can take up to 6 fast attack in 1 detachment. Includes giving a cover save of a 5+ to troops in the first round and any round with nightfight. Non-troops get a 6+
Then there's the thing about the razorwing jetfighter being moved to fast attack
via 40k Kings http://www.40kings.de/2014/09/der-dark-eldar-codex-ist-da-qna-den-kommentaren/ (info in german) Bomber has same cost as landraider and armor 10/10/10 New bomb is s9 ap2 lance 5" Portal is an item that gives the carrier and unit Deep Strike without scatter. Wytches have 10 teams in three special weapons, whether the are different - KP The planes are expensive and can have 5 ++. Talos/ chronos in units of 1-3, t7 3 wounds, points near a phantom lord Chronos is cheaper has ap3 and buffs for friendly units
Malthus Conseil Suprême
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 2:01
Je ne sais pas si je suis fan de l'archon(voivoide?) par contre...
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Si tu mets de l'eau dans un vase elle devient le vase. Si tu met de l'eau dans une tasse elle devient la tasse. L'eau peut couler. L'eau peut se briser. Sois comme l'eau mon ami. Bruce Lee.
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 11:51
BOLS a écrit:
Massive Rule Dump:
>Wyches invulnerable saves says it works against all wounds in the Fight Sub Phase. >Combat Drugs work very much the same as before with no FNP option. They are still random and give a +1 to attacks, strength, initiative, toughness, weapon skill, or leadership.
>Warlord Traits
Dark Eldar within 12" have Fear Can re-roll the dice for seize the initiative, for night fight, and reserves Warlord gets Rage Warlord gets Hatred Warlord gets +1WS Dark Eldar within 12" have Fearless
>Court of the Archon is now 1-12 models chosen in any combination from the four types (So can have 12 Sslyths if you want etc, this same exact method is applied to the Beastmasters where you now dont even need to take Beastmasters if you wanted to), Lhamean 10pts, Ur-ghul 15pts, Medusae 25pts and Sslyth 25pts, can take a Venom or Raider. Stats wise they look the same as before, some equipment changed though. The Lhamean now has a Shaimeshi blade, 2+ Poison with a to wound roll of 6 causing instant death (there's quite a few weapons with this rule). The Medusae's Eyeburst changed to a S4 AP3 Template.
>Hellions are fast attack, no way to change, same for Wracks (Elites) the only two squads that change their role are the Kabalite Warriors when they upgrade (3pts per model) to Trueborn and the Wyches upgrading to Bloodbrides (3pts per model), they both are then considered Elites.
>The Succubus has a new weapon exclusive to her, the Archite Glaive which can be used one or two handed, One handed is S: User AP3 melee while the other is +1S, AP2 and two handed.
>Dark Scythes are 24" S8 AP2 Heavy 1, Blast, Lance
>Raiders and Venoms are both 55 points base.
>Archons, Succubi, and Haemonculii can all take a Webway Portal for 35pts.
>Raiders, Venoms and Ravagers now have Deep Strike
>Wyches can take three special melee weapons if the unit is at least 10 models.
>Lelith and Drazhar have Rampage.
>No Lord of War, no Vect
>Real Space Raider Detachment: 1 HQ 2 Troops 1 Fast Attack are compulsory, but you can take up to 6 Fast Attack in one detachment.
>Gives a cover save of a 5+ to Troops in the first round and any round with Nightfight. Non-troops get a 6+
>Razorwing Jetfighter is now Fast Attack
>New Voidraven bomb is S9 AP2 Lance Large blast
>Webway Portal is an item that gives the carrier and unit Deep Strike without scatter.
>Talos/Cronos in units of 1-3, T7 3W points near a Wraithlord. Both have FNP. Talos has a new weapon option, 24" S5 AP2 Small blast.
>Cronos is cheaper, has AP3 and buffs for friendly units
>Beast packs have changed - minimum 12 models (of whatever type); Chimeras have the Daemon special rule. Razorwing Flocks only have 3A. Clawed Fiend is cheaper.
>Splinter Cannon is, 4/6 Salvo. Shredder does not have Mono-filament, but does have Shred.
>As for the Mandrakes, they lost the 5++, but got Shrouded and Stealth. They also start automatically with Baleblast and the only change to it is instead of pinning it has got Soul Blaze.
>Clonefield is a 4++ save. Shadow field the same as before.
>Power from Pain gives a set bonus depending upon what round it is, with no other requirements. The bonuses stack, so by the end of the game, your units really have a lot of bonuses.
>Someone has a Power Lance (I can see it's profile in the summary) in the codex, but I have no specific unit pages so unsure. However, the most logical choice are Scourges, who have a polearm model option for the Solarite
>Cronos weapons stayed the same, they lost their additional support effects though, because Cronos now has a passive aura around itself (described in my prev. post). This is my conjecture but I think Talos and Cronos can be mixed in the same unit for a nice effect of 2 Taloi and a Cronos, with 4+ FnP on all of them
>Baleblast now indeed has Soul Blaze instead of Pinning. Mandrakes also lost their 5++, which means the leak about them having Stealth and Shrouded instead is almost certainly true
>I correct myself - Archon only boosts Power from Pain turn number when fielded in the new Dark Eldar detachment which also grants 5+ cover save for Troops and 6+ cover save for everything else on the first turn
>Shock Prow now gives AV14 when ramming
>Chain Snares now let a vehicle Tank Shock but not Ram
>Splinter Cannons are Salvo 4/6 and got more expensive
>Someone in the codex has a Crucible of Malediction (most likely Haemonculi) - once per game, all Psyker units (Brotherhoods included) within 3D6" suffer a S6 hit with no saves of any kind allowed
>Artefacts:
Animus Vitae - already described this in my other post
Archangel of Pain - once per game, all units within 9" test LD with a -2 penalty, then take a wound with no cover/armor saves for each point they failed. Doesn't work against units with ATSKNF
Armor of Misery - a Ghostplate with Fear and -2 LD penalty to all enemy units within 6"
Djin Blade - AP3, +2 Attacks, after all attacks roll D6, on 1 the bearer suffers a wound with no saves
Helm of Spite - Adamantium Will for all friendly units within 12", Psykers within 12" suffer Perils on any double.
Parasite's Kiss - Pistol, Poison 2+, Master-crafted, after inflicting an unsaved wound, the bearer restores a single wound.
>I am now almost sure that Venom Blade can be taken on the Acothyst only. There are two different weapons table for Coven and non-Coven units. Coven units get VB, ECW, Scissorhand, Flesh Gauntlet, Mindphase, and Agoniser. Out of these, VB and ECW can only be taken on the Acothyst. Non-Coven units get Power Sword (no option for other types) and Agoniser, that's it. So I Imagine the old VBs of all the kits will now be Power Swords. Also, Haemonculi can no longer take Power Weapons (unless it's specified directly in his profile, I haven't seen it)
>Agoniser is now Poison 4+, still AP3, same cost
>Scissorhand is Poison 4+, Rending
>ECW is Poison 5+ (sic), AP3, Concussive and is also the most expensive of all Coven weapons
>Flesh Gauntlet is Poison 4+, ID on a to hit roll of 6
>PGL does NOT confer grenades anymore - I have not seen the Incubi profile page, so cannot say if they've gained grenades or not
>Both PGL and TGL do not work against ATSKNF
>Monoscythe, Shatterfield and Necrotoxin missiles haven't changed
>There are no new ranged weapons other than Ossefactor and Dark Scythe (24", S8, AP2, blast, only on Voidraven Bomber), that info about AP2 blast for Talos also seems incorrect, I think someone confused Stinger Pod for it (which hasn't changed)
>Reaver save is still 5+, all HoW attacks are Rending, base is 1 S4 hit, Caltrops D6 S6, Grav is 1 S4 Concussive
>Significant stat changes for Beasts: Khymeras are now S4 and T4 (majority T4 for a Khymera pack!), Rzorwing Flocks are now WS2, A4, W3, Clawed Fiend is now WS3, W3
Malthus Conseil Suprême
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 13:18
Citation :
I have not seen the Incubi profile page, so cannot say if they've gained grenades or not
C'est un défaut majeur de cette unité si ça n'est toujours pas le cas...les Incubes ont besoin de grenades off !...sinon à quoi ça sert d'être I5.
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 16:34
Hum... bien intéressant tout ça.
Le webway portal, si ça fait vraiment ça... Hop les escouade de guerriers fantômes en FEP. on appèlera ça la Wraithguard Bomb!
Bien oui, frère de bataille et tout le tralala
Je me croise les doigts et j'ai super hâte à samedi moi.
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Gyem Shas'vre
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 16:57
Ouai c'est marrant, mais faut aussi se dire qu'il n'y a pas de target lock dans le pavé de 10 WG.
kaotik tang Chien Kroot
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 17:03
Je préfère la Succube au Voivode car sa pose est plus dynamique!
C'est moi ou la pose du Voivoide rappelle celle de Bison dans Street Fighter 2 quand il est sur la tête de ses adversaires?
O'Shaslan Membre du Conseil
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 17:22
Gyem a écrit:
Ouai c'est marrant, mais faut aussi se dire qu'il n'y a pas de target lock dans le pavé de 10 WG.
Oui mais...
Plusieurs "petites" escouades de 5 avec Doom Scythe... ou Wraith cannon, ou des dragons de feu aussi.
Plein d'alliés avec ledit portail. Plus besoin de verouilage de cible, tu drop à plein d'endroits, pif pouf paf zap froush
La règle battle focus sera des plus vicelarde car arriver en FEP, puis courir tirer ou tirer courrir, c'est vraiment cochon pour ceux en face. Bon l'Eldar noir ne pourra pas courir et tirer ou tirer et courir, mais il pourra courir "nonetheless" pas gentil gentil comme combo tout ça.
Ma stratégie de droper des portails à côté des objos ne fonctionnera plus maintenant (parce que j'en faisais sortit mes seigneurs, gardiens et chevaliers fantômes) maintenant juste les les gardiens, oh well.
Une unité de 20 guerriers cabalites armes qui blessent sur 4+ qui arrive en FEP, ça peut aussi faire un sacré trou dans la ligne adverse...
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O'Shaslan
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Sujet: Re: une ère de soufrance approche les eldars noirs reviennent Lun 29 Sep - 18:08
Apaglop. :p
faeit212 a écrit:
Incubi cant get grenades.
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